Започна сезонът на годишните почивки. Високите температури през май и юни предричат и дълго и топло лято. В Туристическата организация на Сърбия очакват тази година броят на местните и чуждестранните туристи да бъде надминат. Кампанията се води на световно ниво, но и в региона и в градовете из Сърбия.
Директорката на Туристическата организация на Сърбия Мария Лабович заяви, че миналата година е била много добра за туризма, а това течение продължава и тази година.
За първите три месеца има ръст с 12% на приходите от туризъм, заяви Лабович и изтъкна, че големите манифестации, каквато е Финалната четворка (по баскетбол - б.р.), но и останалото което Сърбия има да предложи, все повече привлича както местните така и чуждестранни туристи.
"Вярваме, че тази година ще надминем далеч миналогодишния резултат. Ние провеждаме кампания в много сегменти", заяви Лабович и допълни че рекламните клипове в глобалните телевизионни канали, като Си Ен Ен, Нешънъл Джиографик, Травел ченъл, привлича вниманието към Сърбия като туристическа дестинация.
"В момента трае регионална кампания и кампания в Сърбия и европейските страни. Всичко това правим паралелно. Тази година комбинираме и телевизия, радио, билборди, но в голяма степен сме насочени към дигиталното, защото все по-голям брой хора решават чрез интернет да търсят къде да отидат на почивка", изтъква директорката на Туристическата организация.
Съобщи че кампанията е започнала на 2 юни на Авала, в нея са обхванати градове в региона, като Подгорица и Любляна, но и градове в страната.
Говорейки за това че чуждестранните туристи виждат Сърбия като страна за добро прекарване и добра храна, директорката на ТОС изтъкна, че гастрономията не трябва и не може да бъде централна причина защо туристите идват.
"Трудим се и в учебните посещения, които организираме на първо място да сложим и нашите природни красоти, нашите градове. Искаме да ги разходим през остатъка от Сърбия. Не е добре да се представяме само като дестинация за забавление, въпреки че ние, между останалото, сме и това, защото лятото е период на фестивали..", допълни Лабович.
Подчертавайки успеха на Сърбия и в конгресния туризъм, съобщи че от началото на годината до май месец са отворени осем хотела, което говори за това че инвеститорите разпознават Сърбия като туристическа дестинация.
"Хотелското настаняване и просторът в който ще се провеждат конгреси всякак се гледа", каза директорката на Туристическата организация и подчерта важността на Център "Сава".
Говорейки за заинтересоваността на местните туристи, Лабович заяви че ваучерите са дали невероятен резултат.
"През тази година бяха определени 80 000 ваучера, а над 70 000 са раздадени", съобщи директорката на ТОС.
Изтъкна че се очаква допълнително търсене на ваучери до края на сезона.
"След дълъг низ години на стагнация, чрез домашната кампания и ваучери все повече туристи се решават поне част от почивката да проведат в Сърбия", заяви Лабович.