сряда, 13 юли 2016 г.

Сръбски атлет взима неплатен отпуск да участва на Олимпиадата

Nenad Filipović, foto Fonet
Атлетът не може да намери работа по специалността, така че започнал във фабрика "Юри", която му дала неплатен отпуск за участието на Олимпийските игри в Рио.

Ненад Филипович, единственият нишлия който ще се състезава на тазгодишната Олимпиада, трябвало да вземе неплатен отпуск в корейската "Юри", за да отпътува към Рио де Жанейро, защото с оглед на това, че няма постоянна работа, няма право на платена почивка.

- Жал ми е, че трябва да кажа, че корейците направиха за мен повече отколкото моят град. Въпреки че съм завършил Университета по физическо възпитание, въпреки че за трети път участвам на Олимпиада, въпреки че представих Ниш на три световни първенства, нищо от това не е достатъчно да получа работа в специалността. Работих в разни градски институции, предимно с деца, беше ми обещавано, че ще получа постоянна работа, но всичко останаха празни думи. Повече не можех да издържам съпругата ми да издържа двете ни деца и мен и реших да застана на поточната линия във фабриката. В "Юри" съм от юни миналата година, не ми е лесно, но друг избор не съм имал. Трудно е да се споят физически труд, нощни смени и задълженията, които изисква спортът. Случвало се е да не видя семейството и по седмица, но не се отказах от мечтата си да участвам и на тази Олимпиада - казва Филипович.

По думите му е положително изненадан от реакцията на своите работодатели на молбата му да му бъде дадена възможност да участва на Олимпиадата.
- Още съм с договор, не съм в постоянни трудови взаимоотношения, можеха, ако искаха, лесно да ме освободят. Вместо това, на тях им е много приятно, че между своите хора имат и успешен спортист и веднага уважиха моята молба - заявява атлетът.

- От друга страна, не мога да разбера как предишното градско ръководство оглушаваше за всички мои молби. Мислех че ще им бъде драго, че Ниш има такъв успешен спортист. Въпреки това, освен 150 000 динара, колкото получих за подготовка, нищо друго не направиха. Най-много ме боли, че не ми дадоха възможност да работя професията за която съм учил. Надявам се, че новите хора, които управляват Ниш ще мислят различно.

Филипович изтъква, че положителното отношение към спорта и на спортиста изпраща правилно послание към младите поколения, които лесно тръгват извън пътя.

Ненад е роден през 1978 г и е един от 12-те атлети, които ще представят Сърбия на Игрите в Рио. Неговата дисциплина е бързото ходене, като е участник на олимпиадите в Пекин и Лондон. Личният му рекорд на 50 км е 3 часа 59 минути и 17 секунди. От февруари е в неплатен отпуск, за да се подготвя на бреговете на Власинското езеро за старта на 19 август.