сряда, 18 януари 2017 г.

Сърбия изпрати рекордна година в туризма

 Atrakcija: Dunav u Đerdapskoj klisuri
Брандирането на Сърбия, Дунав и нова туристическа инфраструктура са главните задачи през 2017 година в усвоената стратегия за развитие на туризма в западната съседка.

С ръст на броя туристи от 12%, което е над средното равнище в световен мащаб, Сърбия записа рекордна година. Рекламата в региона, ваучерите и изграждането на нови обекти са само някои от причините за успешната година, която ще даде резултат под формата на над милиард евро печалба.

- Броят туристи най-добре говори колко сме били успешни - казва Мария Лабович, директор на Туристическата организация на Сърбия. - Най-много радва фактът, че 48% от чуждестранните туристи, които са посетили Сърбия или са били тук или планират отново да дойдат. От тях 64%, според наши изследвания, са избрали Сърбия на основата на онлайн кампания и преди идването са прегледали много туристически сайтове. Сърбия е избрана от 33% от чужденците заради доброто съотношение цена и качество. Смелост налива и информацията, че 47% от гостите са привлечени от нашата култура.

Дунав през 2017 година заслужава по-голямо внимание и това доказва 11-те международни награди на филма "588 впечатления". Участието на Туристическата организация на Сърбия на 23 изложения, организирано посещение на 140 журналисти и идването на 349 туроператори са гаранция, че броят на туристите няма да пада. Когато към това се добави и новият рекорд на ваучерите, които се раздават от държавата - 60 000 и новата кампания за домашния пазар - ясно е, че тенденцията за ръст на домашните туристи ще се увеличава.

- Всяка трета хотелска стая в Сърбия е нова или напълно обновена - заяви Герги Генов, директор на Сдружението на хотелиерите ХОРЕС. - В Белград на всеки 45 дни се е отварял нов хотел, а столицата има попълненост от 57%. Това е отлична информация, защото ние броим стаите, а не леглата, както другите. Тенденцията за отваряне на хотели продължава и остана да се приватизират 42 хотела, за да бъде тази област изцяло "поправена".

Някои туристически места са отбелязали още по-голям брой гости от средното за Сърбия. Така Белград бележи ръст с 23%.

- Целевата реклама в региона направи много - казва Миодраг Попович, директор на Туристическата организация в Белград. - Освен съседите, броят на гостите от Турция, Русия и ЕС е все по-голям, а очакваме и туристи от Китай, защото тепърва "отваряме" този огромен пазар.