вторник, 8 май 2018 г.

В Сърбия автомобилите над 15 г ще трябва да ходят 2 пъти годишно на технически преглед


Всички автомобили по-стари от 15 години ще трябва два пъти в годината да минават детайлен технически преглед - това са новостите в правилника приет на 5 май, който влиза в сила от 5 юли в Сърбия. Статистиката показва, че в страната около 30% от автомобилите са над 15 години.

На технически преглед трябва да се отива с чист автомобил. Прегледът трае 35 минути и всичко засега се снима с фотоапарат.

Новостта е, че автомобилите по-стари от 15 години ще трябва два пъти да минават технически преглед в рамките на годината.

"Новият правилник за технически преглед на возилата започва да се прилага от 5 юли 2018 година. Наредбата в закона, която се отнася за извършване на шестмесечен технически преглед на возило, което е над 15 години, ще се изпълнява на такива, които след 5 юли 2018 година получават регистрационна лепенка, така че първият шестмесечен технически преглед на возилата в сходство с новите правила ще започне да се извършва от 5 януари 2019 година", каза Стоян Спасич от МВР Сърбия.

До сега мнозина не са плащали услугите за технически преглед, защото това са покривали застраховките при закупуване на полица. По новия правилник, цената на техническия преглед ще разписва законодателят, но в Сдружението на техническите прегледи вече имат някаква основа за разглеждане с оглед на ангажиране на пространство и работници.

"От сдружението има знаци, че цената ще бъде някъде около 30 евро плюс разходите, които имат Техническите прегледи към Агенцията за безопасност на движението", заяви Марко Манолович, ръководител на техническите прегледи.

Собствениците на автомобили по-стари от 15 години ще трябва да платят задължителен технически преглед, защото те ще трябва също така два пъти годишно да проведат 30 минути на линията и тук, казват собствениците на сервизи за технически прегледи, няма отстъпка.

Няма гледане през пръсти

Надлежните твърдят, че вече няма да има гледане през пръстите за мнозина, които мислят че ще заобиколят закона като намерят връзка.

"Возилата, които имат щети по шофьорското стъкло, които имат корозия, няма да могат да минават технически прегледи", изтъкна Борис Борович от Технически преглед 10 плюс.

На техническите прегледи ще се замерват и отработените газове. Всеки ще трябва да задоволи поне онази емисия, която фабрично има возилото.

Онези които са махнали катализаторите ще трябва да ги върнат или да монтират нови.

Техническият преглед няма повече да е само формалност, а сериозна проверка на возилата, а тези мерки се отнасят и за автобусите и камионите.