четвъртък, 8 юни 2017 г.

Как най-добрият лекува носталгията: Сядам вечерта в самолета, идвам в Белград, с приятели и се връщам със сутрешния полет


Желко Обрадович, най-успешният европейски треньор на всички времена с девет титли на Европа, говори за изминалия сезон, но и за нещо което му липсва, приятелите и родината.

Треньорът Желко Обрадович (57) в кариерата е водил своите отбори в 11 финала (16 Ф4 турнира) за европейската корона, а е загубил само два (2001 г с Панатинайкос и 2016 г с Фенербахче), на титлата шампион на Стария континент се е радвал девет пъти (Партизан 1992, Хувентуд 1994, Реал Мадрид 1995, Панатинайкос 2000, 2002, 2007, 2009, 2011, Фенербахче 2017).

Освен това има и две титли в Купа Раймундо Сапорта с Реал Мадрид 1997 и Бенетон 1999 г. Два пъти е бил треньор на годината в Евролигата през 2007 и 2011 г когато е водил Панатинайкос.

Всичко това има, но нещо му липсва:

- Липсва ми много Сърбия, Белград, Чачак, Златибор предимно... Липсват ми моите хора, приятели, които използват възможност да дойдат и да ме посетят, но друго е усещането когато си със своите хора в своя град, своята държава. Въодушевен съм като дойда в Белград за няколко дни, като седя в кафенето и чувам своя език... наистина това ми липсва. Как съм успявал да реша това? Докато живеех в Атина сядах в самолета вечерта и се връщах на сутринта, без да си ходя до апартамента, само се обаждам на приятелите, проведем нощта заедно и тогава назад. Така съм получавал нов мотив, енергия, държи колкото държи и тогава го повтарям. Така е и в Истанбул. Има всекидневни полети до Белград.... Час и 20 трае полета до Белград.