петък, 18 март 2016 г.

Писмо на белградчанин към девойката на която се гади от мъже без пари

 Ljubav ne može da se kupi
Тя има "супер работа, ок заплата за нашите условия, няколко супер приятелки, много маркови дрехи и прилично нещастен любовен живот, защото мъжете са незрели и смешни", аз не мога да кажа същото, но съм доволен от своя живот и не бих го сменил за такива като теб. Ето и защо.

От първите редове на нейния текст разбирам, че е родена белградчанка, която е завършила право, работи като адвокат в самия център. Харесва й, че заради работата трябва да се гласи и че й дава възможност да живее на високо ниво.

През уикенда обича да седи в кафенетата, в които са градските "звезди", за да "бъде видяна" и пие най-скъпите коктейли. Но въпреки всичко това, не е щастлива, липсва й любов.

Почти да започна да й съчувствам, но тогава ме слага под хладен душ. Проблемът не е в нея, проблемът е в мъжете, защото са смешни. Особено онези, които нямат пари, обличат се от битпазар и се държат като кавалери. На нея не й е проблем да ги унизи и иска да я заведат в най-скъпия ресторант и гледа как се потят пред сметката.
И още се пита защо е сама. В шок съм.

Как смее да реши да каже, че мъжете са смешни, ако дават всичко от себе си да я ощастливят - само за да накрая да са жертва на огромно его и нейните потребности да покаже в края на деня, че е по-добра от тях - защото нямат пари.
Защо който и да е би желал да бъде с такава девойка? Защо един мъж да иска да търпи унижение и живот, който се върти само около пари и само те са ценни? Такава особа не заслужава любов, защото не знае как изглежда тя и никога няма да я познае, защото тя не седи в маркова дреха в скъп ресторант.

Любовта не е финансова транзакция. В любовта влизаме заради емоция, а не крайната сметка. Разбира се, хубаво е да имаме пари, но те никак не би трябвало да бъдат условие или решаващ фактор.
И аз в момента имам добра работа, свой апартамент и достойни условия за живот.
През живота съм бил във връзки с девойки, които са заработвали повече от мене, но и много по-малко. И това никога не ми е било проблем. Искал съм  всичко което имам да го поделя с тях, искал съм да бъдат щастливи, защото те са ме правели щастлив.
Когато аз не съм имал, помагали са ми. Когато те не са имали, помагал съм им. Никога не съм и помислял да оценявам любовта в пари, нито да я обуславям с тях.

Имало е моменти когато е имало много, но и моменти когато са липсвали и за сметките. И сме продължавали да се обичаме, всъщност, недостигът на пари правеше любовта още по-силна. Никога не ми е идвало на ум да оставя девойка само защото е без пари, или работа, а съм се опитвал да й помогна. В такива моменти не сме харчили моите пари, а нашите. И всички тези девойки съм ги водил в ресторант на първата истинска среща, облечен така както мисля, че е подходящо. Може да съм имал късмет, но нито една не е гледала дали нещата по мен са от битпазар, нито е опитвала да ме тормози, избирайки най-скъпите неща в менюто. защото им е било добре в моята компания и разговорите, които без прекъсване умееха да продължават с часове. В противното не вярвам да би бил друг изходът.

Не съм балкански мачо, като типовете с които излиза девойката, която стои зад този текст, и не оценявам хората по приходите или имуществата. Не търся девойката да ме парира, а да бъдем равноправни и заедно да градим съвършен живот и да преминем през добро и лошо.

Любовта не се продава и не може да се купи. Може някои девойки просто да нямат щастие в любовта, защото я търсят на грешните места, може и по грешен начин. Мога само да й пожелая да намери мъж, който ще я обича и уважава заради нея самата, а не заради пари или статус. И да, такива наистина съществуват, чак и в Сърбия.