четвъртък, 25 октомври 2018 г.
По-ефикасен контрол на движението в Сърбия с нова апликация от 2019 г
На пътищата в Сърбия има достатъчно полицаи, но контролът трябва да бъде по-добре организиран и за това ще допринесе нова апликация за насочване на работата, заяви пред РТС началникът на Пътна полиция Небойша Арсов. От следващата година, скоростта ще мерим само на онези места където надхвърлянето на ограничението е било най-честа причина за нещастия, обяснява Арсов.
Промените в закона за безопасност на движението влязоха в сила преди половин година. Въпреки че данните на полицията показват, че новите правила дават резултати и е намален броя на пътнотранспортни произшествия със загинали, всекидневно сме свидетели на "черни новини" от сръбските пътища.
Началникът на Пътна полиция Небойша Арсов изтъква, че полицаите са на пътя денонощно, но е необходимо контролът да е по-добре организиран.
"Заради това в сътрудничество с Агенцията за безопасност на движението направихме апликация, която ще служи за времево и пространствено насочване на работата на полицията", заяви Арсов в Дневник по РТС.
На практика, това означава, че от следващата година пътната полиция няма да мери скоростта на която и да е част от пътищата, а само в онези части и в онзи времеви период когато са се случвали пътни произшествия заради надвишаване на скоростта.
Същото ще важи и за контрола на забранените изпреварвания.
Арсов напомня, че нещастията не могат да се предотвратят само с репресивни мерки. Наказанията за шофиране в алкохолизирано състояние са много високи, но и въпреки това всеки месец се случват 180 нещастия в които са участвали шофьори с повече от 1,2 промила алкохол в кръвта.
"Повече от 60 катастрофи месечно предизвикват шофьори с над два промила алкохол в кръвта", предупреждава Арсов.
Контролът на шофирането в алкохолизирано състояние и поставянето на колани няма да бъде ограничен нито времево, нито пространствено.
Голям проблем продължава да представлява и това че шофьорите разговарят по мобилните телефони по време на шофирането - през първите девет месеца на тази година са регистрирани чак 36 000 нарушения. Броят им е нараснал в сравнение с 2017 година въпреки че паричните глоби са увеличени.
Статистиката показва, че коланите се ползват повече, но Арсов напомня, че продължават да се случват нещастия в които шофьорите са загинали, защото не са били "вързани".
Освен това, полицията настоява коланите да се поставят и на задните седалки.
Когато става дума за измененията на правилата във връзка с автошколите, Арсов изтъква, че кандидатите няма да усетят никакви последици. Ако школата в която са записани бъде затворена, ще могат без проблеми да продължат обучението в някоя друга школа.