четвъртък, 11 октомври 2018 г.

Стойността на "марката" България е 54 млрд. $ - №70 в света


Според най-новия доклад "Държавите като марки за 2018", който публикува глобалната консултантска компания "Бренд файненс", стойността на марката България е оценена на 54 милиарда долара, което е ръст с 15% в сравнение с миналогодишните 47.

Така България се изкачва с четири места в сравнение с 2017 година и вече заема 70-о място сред 100-те държави в света, които са оценени като марки. Съседна Сърбия е оценена на 40 милиарда, което е ръст със 17% в сравнение с миналогодишните 34, което й отрежда 80-о място, напредък с една позиция.

Рейтингът на марката България се задържа А+, а този на Сърбия А.

Според данните от доклада, между 100-те най-скъпи "марки" държави в света 14 са от Централна и Източна Европа, а па стойност на марката от този регион изпъква Полша, като е направила скок с 14% на 654 милиарда долара.

От страните в бивша Югославия, в класацията, поред Сърбия са още само Словения и Хърватия.

Словения се задържа на 62-о място, на което е била и миналата година, макар че бележи ръст на стойността на марката с 29% на 82 милиарда долара, докато Хърватия е №77 със стойност на марката 42 милиарда.

В доклада се съобщава, че девет държави от региона "продължават да чакат на опашката" да се преборят за влизане в глобалното класиране, а между тях, поред останалите, са Черна гора, Босна и Херцеговина, Македония, Албания, Беларус, Грузия, Молдова...

"Историята за региона очевидно е история за ръст", заяви Конрад Ягоджински от "Бренд файненс", допълвайки че държавите от Централна и Източна Европа продължават да привличат инвестиции и туристи от остатъка от Стария континент и други части на света.

САЩ продължава да е най-скъпата марка между страните в света, далеч пред останалите, като стойността е оценена на 25 899 милиарда долара.

На второ място е Китай със стойност на марката 12 779 милиарда долара, а на трето е Германия с 5 147 милиарда долара.