четвъртък, 11 октомври 2018 г.
Вучич на откриването на Лидъл: Изглежда по-хубаво отколкото в България
В 12 града в Сърбия, точно в 8 часа, отвориха 16 магазина Лидъл, най-голямата търговска верига в Европа. На откриването на един от петте магазина Лидъл в Белград присъства и президентът на Сърбия.
Директорът на "Лидъл Сърбия" Томислав Шапина и президентът на Сърбия Александър Вучич прерязаха червената лентичка на магазина на Конярник. Вучич обяви, че това не е обикновен ден и че не става дума за обикновен магазин.
Президентът изтъкна значението на тази компания за Сърбия и оцени, че този обект е по-голям и по-хубав от онзи в който преди шест-седем години е бил в България.
"От момента когато беше съобщено, че Лидъл идва в Сърбия, колко пъти съм чул от различни хора, че се създава толкова шум около обикновен магазин. Това никак не са обикновени магазини, а нещо много по-важно. Държава с такова предлагане в търговията на дребно е държава, която предлага избор на всички свои граждани да могат да купуват евтино, а качествено", заяви Вучич.
Поръча и че от Лидъл може да се научи много, особено в организацията на работата, логистиката и модерното ръководене на бизнеса, не само търговски вериги.
Припомни, че инвестицията на Лидъл в Сърбия е на стойност 205 милиона евро и са назначени 1553 работници, а обучението на някои от тях е продължило и до две години и половина. Както и че в работата на Лидъл са включени фирми от Сърбия, 200 от тях, като на полиците на тази верига из целия свят ще има и най-качествени стоки от страната.
"Купувачите сами ще могат да се уверят в цените. Днес видях, а не ходя често в магазина, два продукта, които са направени заедно с немците: кафе с ужичка компания и домашно пиле от Житище. Би било хубаво вие немците да предложите това и на други пазари, например в България и Румъния", заяви Вучич по време на речта си.
Той изтъкна значението на немските инвестиции, като в немски компании в Сърбия работят около 50 000 души.
"С Германия имаме най-големият търговски обмен. Благодарение на немските инвестиции и фабрики имаме една от най-бързо растящите икономики в Европа", сподели президентът на Сърбия.
Специално се обърна към пенсионерите, които по неговите думи са най-многобройните купувачи в сутрешните часове, като им каза, че скоро с повишените пенсии, които от година на година ще бъдат все по-големи, ще могат на своите внуци да оставят джобни и да им купуват добър шоколад, и в Лидъл и на всяко друго място.
Генералният директор на "Лидъл Сърбия" Томислав Шапина каза, че тази компания е първата съвременна верига с отстъпки в страната, която донася на пазара нов и единствен по рода си опит в пазаруването.
"Ние сме прости, по-добри, по-евтини", поръча Шапина и допълни, че вярва, че с внимателно подбран асортимент на стоки, с най-доброто съотношение цена - качество, успешно ще отговори на нуждите на купувачите.
"Ще ви предложим марки на Лидъл, свежи плодове и зеленчуци, печива от наши пекарни, повече от 350 продукта от местни производители, а преди всичко ще ви предложим най-евтината потребителска кошница в Сърбия. Тук сме да останем и да се развиваме заедно. Ще слушаме вас клиентите, за да бъдем по-добри с всеки изминал ден", сподели Шапина.
На откриването присъстваха и посланикът на Германия Томас Шиб, кметът на Белград Зоран Радойчич и министърът на търговията, туризма и телекомуникациите Расим Ляйич.
Посланикът на Германия в Сърбия Томас Шиб изтъкна, че Лидъл е добър пример на какво залагат немските фирми в Сърбия - устойчив и целенасочен бизнес подход.
"Лидъл е пример как се развива икономическото сътрудничество между Сърбия и Германия", заяви Шиб и допълни, че в Сърбия работят 400 немски компании в които работят 50 000 души, а от 2000 година са инвестирали в Сърбия два милиарда евро.
"Предвидимостта и сигурността са същините за немските компании и затова е важно да се продължи да се работи за върховенството на закона. Важно е да се създаде възможно най-интензивна мрежа от контакти между сръбските и немските предприемачи и да се подобри трансфера на знания", заяви Шиб.
Министърът на търговията, туризма и телекомуникациите Расим Ляйич припомни, че първият текст в медиите, че Лидъл планира да дойде в Сърбия е публикуван през 2007 година, а след 10 години се отваря и първата съвременна верига с отстъпки в Сърбия.
"Сега когато Лидъл дойде в Сърбия се отвори нова полемика, а тя е какво означава това за сръбската икономика. Преди всичко, това има значение за нашите потребители заради по-голямата конкуренция, ще имат по-голяма възможност за избор, с това се очаква и борба между търговците за купувачи, така могат да предлагат на потребителите по-достъпни цени и по-качествена услуга", заяви Ляйич.
Идването на Лидъл също означава, че търговските вериги ще трябва да предложат и по-големи заплати на добрите работници, на търговците, за да ги задържат при себе си.
Очаква се с назначените 1500 работници Лидъл да допринесе и за модернизацията на търговската мрежа в Сърбия, както и че това е сигнал и други търговски вериги да дойдат в страната.
Веригата за търговия на дребно Лидъл е част от групата Шварц, чието седалище е в Некарсулм в Германия. Първият магазин е отворен през 1973 година в град Лудвигсхафен, а в края на 80-те години има над 600 магазина само на територията на тогавашна Западна Германия (ФРГ).
Голям, нов пазар се отваря през 1989 година с падането на Берлинската стена, когато Лидъл започва да се разширява в източната част на страната.
В този момент Лидъл работи в 27 страни в Европа и САЩ, а неговата мрежа наброява повече от 10 500 съвременни магазини с отстъпки с 260 000 работници.
Складовете му са в над 150 логистични центрове по цял свят.
По данните на международната група за анализ на пазара LZ Retailytics Група Шварц (Кауфланд, Лидъл) като най-голяма европейска верига за търговия на дребно с хранителни продукти за фискалната 2017 година е осъществила продажби за 96,9 милиарда евро.