сряда, 22 ноември 2017 г.

Олга Данилович: Заради Джокович съм пробвала тениса

Getty Images
Сръбската тенисистка Олга Данилович разкри какво е почувствала когато е получила повиквателна за Купа ФЕД, защо Джокович й е идол и мачовете на кой отбор гледа.

От нея в следващите години се очаква много. На 16 години е и в момента е №363 в света. Играла е и на WTA турнир в Лимож, но е по-успешна в ITF турнирите.

"Спомням си когато миналата година в Анталия спечелих и на сингъл и в дубъла, а отидох там с намерението да видя колко се различава от младежката конкуренция. Накрая разбрах, че нивото, поне онова с награден фонд до 10 000 долара, на практика е същото, само състезателките по-лесно се пригодяват към мен отколкото като играя срещу девойки, знаят да играят и да победят, може би не правят наивни грешки, но нивото на тениса е почти същото", казва Олга Данилович в интервю за ОК Тенис и обяснява, че е било по-лесно от очакваното, защото не е имало натиск от очаквания.

"Да, получих специална покана и не съм имала очаквания. Никой не ме знаеше и никой не знаеше нищо за моята игра, а след младежкото Открито първенство на САЩ не съм играла на други турнири и се усещах отпуснато с усещане, че нямам какво да изгубя и изиграх отличен турнир".

Бащата Предраг Данилович се занимаваше успешно с баскетбол, а сега успешно подкрепя своята дъщеря. Той първи й честитил титлата.

"Разбира се, чак ме забавляваше, защото му казах няколко пъти, че трябва да спечеля турнир, за да получа класиране и ми написа: "Хайде тогава да видим дали те има в ранглистата". Тогава, седмица по-късно моето име се появи между първите 1000 на света", заяви Данилович.
Getty Images
Предраг Данилович не пътува с Олга, но я разбира, защото и сам се е занимавал с професионален спорт.

"Чакайте, Вие сте италианец и знаете кой е баща ми, нали? Моят баща не пътува с мен, но татко ми е привърженик №1. Заради заниманието със спорт на високо ниво разбира моето разположение когато загубя, как ми е преди мачове, знае какво да каже наистина. Винаги ми праща съобщения за утеха когато губя, помага ми да гледам напред и да мисля положително. Мама се грижи за тениса, пътува с мен и винаги знае какво липсва на играта ми", казва Олга.

Олга разкрива, че е пробвала с баскетбола, но не можела по стъпките на баща си. Като индивидуален спорт тенисът й отговарял. На въпрос как е започнала да играе тенис отговорът е прост "Джокович".

"Гледах мач на Новак Джокович. Не си спомням точно турнира, но беше през лятото, може би е бил Ролан Гарос или Уимбълдън. Изглеждаше ми добър спорт и съм пробвала. Първата тренировка си я спомням и сега. Тичах навсякъде и удрях топката, вероятно съм била ужасна, но ми хареса много и се върнах и втори път, после трети и така това стана любов", споделя Олга.

С тенис е започнала да се занимава в Партизан чийто мачове обича да посещава, а не забравя и първия треньор Йован Златанович на когото "дължи" своите досегашни резултати. Джокович й е бил първият идол.

"Не са нужни думи. Той ми беше първи идол и завинаги ще ми бъде любим играч. Заради неговата игра, характер, живот, онова което е постигнал, заради всичко. Наистина. Мисля, че всеки трябва да има такъв тип желание и посветеност, които има той. Мога да кажа само най-доброто".

В пример на това по нейното мнение говори и това, че тенисът след 2007 г са започнали да следят и онези, които не ги е интересувал, заради мъжката конкуренция и Джокович, а и заради тенисистките, Ана и Йелена.

"Спомням си някои видеа в Ютуб на които се вижда празненството заради първата титла на Джокович на Уимбълдън (2011), имаше много хора на улиците, скачаха от радост, караха автомобили и размахваха сръбски знамена. Когато спечели първият трофей на Уимбълдън, Сърбия спря и остана на място с дни. Белград беше парализиран, а когато се върна много хиляди хора дойдоха да му отдадат признание".
Getty Images
Най-тежкият дял от тениса по нейно мнение са пътуванията за които й е трябвало време да свикне, а играенето за Сърбия вижда като специална чест.

"Беше ми жал, че не можах да играя, през 2016 бях пета и усетих силни емоции заради екипа на Сърбия. Разбрах когато играх на турнир в Испания, нямах представа, че мога да бъда част от отбора за Купа ФЕД. Спомням си, че някой ми изпрати съобщение "много добре, честитя" и на въпроса "защо" ми пратиха скрийншот на сайта на който пишеше, че съм повикана. Започнах да пищя, тичам и скачам от радост. Непрекъснато повтарях "Боже!". Би било чудесен опит. Играенето за Сърбия на моите години е едно от най-хубавите неща, които може да ти се случи. Жалко заради физическите проблеми, трябваше да се откажа от младежкото Открито първенство на САЩ и да направя пауза за два месеца, но се надявам да се връщам в бъдеще", заяви Данилович.