неделя, 8 октомври 2017 г.

Боба Живойнович за романтичните времена на тениса: Изям половин агне и излизам на терена. Да се хранех като Ноле...

BOBA ŽIVOJINOVIĆ O ROMANTIČNIM VREMENIMA TENISA: Pojedem pola jagnjeta, pa izađem na teren. Da sam se hranio kao Nole...
Легендарният сръбски тенисист Слободан Боба Живойнович си припомни интересни моменти от своята кариера отпреди 30 и повече години.

Неотдавна се навършиха три десетилетия от неговия демонстративен мач с Борис Бекер на белградската "Маракана", в който Боба спечели.

"30 години?", невярващ започна Боба своя разказ в предаването "Вице" по телевизия "О2".

"По много причини този мач ще ми остане в трайните спомени. За пръв път такъв демонстративен мач се проведе по тези простори. Бекер и аз бяхме партньори на двойки и приятели и ми беше удоволствие, че мога да съм му домакин. Всичко това беше моя идея, защото исках нашата публика да види такава звезда каквато беше Бекер".

Тогава Боба е показал завидни мениджърски способности, защото е било трудно да се организира такъв мач. За начало, нямаше къде да се купи тенис настилка.

"Отидох в Синтелон, а те ме питаха как се прави това" с усмивка разказва Боба и продължава:

"Също така, много трудно беше да се направи конструкция на терен с размери 38х20 метра".
 
Във времето когато Боба е започнал, тенисът тук не е бил популярен, за което свидетелства един негов анекдот.

"Преподавателят по физическо възпитание ме забеляза и ми каза, че трябва да се занимавам с бокс или някакво бойно изкуство. А аз вече бях младежки държавен първенец в тениса. Като му казах с какво се занимавам, той коментира: Отиде ти при пед"...

Живойнович с гордост изтъква, че е от работническо семейство и като такъв е успял да повдигне популярността на тениса в тогавашна Югославия.

"В Белград никога не съм изгубил мач! Гордея се с този успех".

По-късно ще се появят Горан Прпич, Горан Иванишевич...

"Иванишевич ми събираше топките през 1985 г срещу Австралия".

Запитан дали ако се храни като Новак Джокович щеше да се класира по-напред от 19-о място в класирането на АТП, Боба веднага отговаря:

"Абсолютно да. Аз изям половин агне и излизам на терена".
 
Припомни си и антологичната сцена от Откритото първенство на Австралия през 1985, когато по време на мач с Джон Макенроу ял сандвич.

"Макенроу е много интелигентен спортист... Няма шанс в толкова дълги мачове, които траят с часове тенисист да бъде концентриран през цялото време. Когато Макенроу усети, че почвам да владея, искаше да ме охлади. Аз разбрах това. Отиде до съдията да протестира, а аз, като някой който е отраснал на новобелградския асфалт, не исках да бъда част от това представление. Излязох от терена, взех сандвич, а някакъв австралиец искаше да ми даде шампанско. Забележително е какви аплаузи и енергия от трибуните получих. Макенроу се намери в чудо".

И това не е краят на историята.

"Като се върнахме на терена ми каза: "Ще ми платиш за това".

Боба е имал готов отговор.

"Тогава аз отидох при съдията и му казах, че ме заплашва. И това беше краят, а петият сет завърши 6:0. Последният ретур му отиде извън стадиона. След мача не отиде и на конференцията, така че го наказаха със забрана да не играе три месеца".

Живойнович разказа за добрите си отношения с Иван Лендъл.
 http://www.kurir.rs/data/images/2017/06/17/21/1214687_1603-nebojsa-mandic_ff.jpg?ver=1507418080
"Лендъл и Макенроу се бореха за първото място в класирането на АТП. Който отиде по-напред в този турнир ще бъде първи. Преди моя мач с Макенроу, питам Лендъл какво получавам, ако победя. Той ми отговори: Каквото поискаш".

Боба победил и поискал за времето си новият спортен мерцедес 190 AMG.

"Тогава си промених решението. Иван отглеждаше немски овчарки, така че му поисках едно кутре. На другия ден пристигна".

Най-тежкият момент в кариерата му е изгубеният полуфинал на Уимбълдън през 1986 г, точно от Лендъл.

"В петия сет имах топка за пробив. Съдията на линията даде решение в моя полза, а главният го преиначи. Ясно е, че съдиите имаха задача във финала на този юбилеен 100 Уимбълдън да не бъде Боба с Бекер, а с Лендъл".

И накрая, Слободан Живойнович е избрал най-добрите тенисисти за всички времена:
"Абсолютно Ноле, Макенроу, Лейвър от старата гарда, Конърс, защото и до ден днешен държи рекорди, Сампрас и Агаси, а има място и за Бекер".