сряда, 18 октомври 2017 г.

Милош Теодосич: Все по-добре "търча и стрелям"

http://www.novosti.rs/upload/images/gallery/2017/10/teo%20kamp/sp-teo-kamp.jpg
Още се приспособявам към живота в Лос Анджелис. Слънце, море, не може да бъде лошо. Отдавна съм казал, че за мен моите приятели са спечелили злато - казва Милош.

Деандре Джордан с Милош Теодосич на паркета се превръща в Юсеин Болт - тази констатация на треньора на Клипърс Док Ривърс най-добре описва значението на сръбския играч за новите съотборници. Теодосич, който пристигна в НБА със званието най-добър плеймейкър извън САЩ, още в предсезонната подготовка даде да се разбере, че бързо ще се адаптира и към неевропейския стил на игра. Открил е само дял от репертоара си от стрелби, но затова атрактивните подавания вече подлудяват привържениците в Лос Анджелис.

- Разликата е голяма, защото тук се играе по-бърз баскетбол, има по-малко тактически детайли, повече се водят по онова "търчи и стреляй", но това вече всички го знаят. Тренировки, мачове и пътувания... Всички са същите или подобни неща - сумира Теодосич впечатленията в разговор за "Вечерни новости". - Бяхме на подготовка на Хаваи, така че още нищо ново не съм видял което сега мога да открия. Още се приспособявам към живота в Лос Анджелис. Слънце, море, не може да бъде лошо.

Най-голямата промяна е отдалечеността от дома и семейството...

- Много съм далече от Сърбия, Вальево, Белград. Не мога да "скокна". Но добре, такава е работата.

Отиването в НБА му е било на върха в списъка с желания след успешна кариера в Европа.

- Не съм мечтал за НБА, но съм искал да се пробвам, което и направих.

Още през юли, когато дошъл да сложи параф на договора, усетил гостоприемството на хората от клуба. Вечеря с треньора Ривърс и капитана Грифин показала как в НБА дочакват подсилванията. Доброто сътрудничество между играчите се подкрепя на терена и извън него.

- Съотборниците ми с чудесно отношение ми облекчиха вписването. Благодаря им за това. Доволен съм от направеното по време на подготовката, влизаме в сезона готови. Най-важното за нас е обиграването на терена, а това с времето ще си дойде на мястото.

Може би съществува възможност някой от играчите на Клипърс да бъде гост на кампа "ТЕО4".

- Идеята е отлична, ще говорим за това през пролетта. Ако са свободни и имат желание, защо не. Да видят малко какви таланти растат в Сърбия.

Шест години е провел в хладната Москва, а сега с причина като първо позитивно впечатление  изтъква добрия климат...

- Много е слънчево и няма слоеста облачност. Засега не съм видял негативни страни. Лос Анджелис е голям град в който всичко се прави с коли, няма разходка, но съм свикнал с това в Москва, така че не ме изненада.

Травма на прасеца в последния момент "избърса" Милош от списъка с пътници за Истанбул. Пропусна Европейското първенство и спечелването на сребро, но неговото послание със снимка на Богданович - "За мене ти си МВП, за мене вие сте шампиони", след финала привлече особено вниманието на обществеността.

- Отдавна съм казал, че за мене моите приятели са носителите на златни медали, с оглед на всички проблеми, които имахме и многобройните отказвания. Не мисля, че специално съм липсвал аз, липсвахме всички заедно. Да бяхме всички, вероятно и резултатът във финала щеше да е различен, но не трябва сега да се връщаме. Ще сме всички след две години на световната купа - сподели Теодосич.

Тъй като е далече от Сърбия, организацията на кампа "ТЕО4" е в сигурни ръце, поверена е на неговия брат.

- Поставихме тартан настилка на всички терени и започна изграждането на тренировъчна зала, която ще даде на децата възможност да тренират и когато времето е лошо. Не мога оттук да следя всичко на дневно ниво, но тук е Йован да се грижи за всичко. Мисля, че от година на година предлагаме на децата нещо ново и различно, а всичко е с целта за тяхната любов към баскетбола и с целта да се създават нови шампиони.