сряда, 18 октомври 2017 г.

Запознайте се със Славица - класиката SL380, която краси улиците на Белград

mercedes-benz-r107-nele-beograd-cover
Дори и поред легендарните Гълуинг и Пагода, израстъкът на SL класа на Мерцедес, който е оставил най-голяма следа върху поп културата е бил R107, третото поколение на спортния кабриолет със забележимата трикрака звезда на решетката. Осемнадесет години в производство, от 1972 до 1989, и продаден в почти четвърт милион бройки, R107 е присъствал навсякъде, а това е останало и днес, почти три десетилетия след като последните бройки са напуснали заводската линия. Със своята впечатляваща поява, този автомобил така дълбоко се врязал в автомобилната иконография и това направил с целия блясък на седемдесетте години и неповторимия чар, който му позволил да остарее по-добре от много звезди, които някога са го карали. Пред обективите на Милош и Никола застана един 380SL от 1982 година, а неговият собственик Неле ни разказа как го е спечелил този кабриолет останал извън времето.




"Иначе се занимавам с мерцедеси и този модел винаги ми е харесвал. Повече исках V8 отколкото шестак, но съм знаел и че това са автомобили в години в които вече не може да избираш кой е моторът, нито какво е оборудването, а е по-важно автомобилът да е добър. Единственото което беше задължително е да бъде автоматик. Преди две години, дойдох до възможност да купя един добър екземпляр. Автомобилът е дошъл от Канада и го е вкарал мой познат. За съжаление, той бързо почина и после го купих аз", започва Неле, допълвайки, че автомобилът след вноса от Канада е каран едва година, след което е стоял две години в гараж. Около година и половина, Неле не е започвал никакви работи, а тогава дошъл ред на боядисване заедно с дребни изисквания на ламарините.





В процеса на освежаване, Неле се държал към това да запази колкото се може повече оригинални части, но на своя нов автомобил все пак дал личен печат. Оригиналните Барок джанти са заменени от AMG-Пента джанти от 16", както и смяна на волана с четирикрак AMG: "Всичко останало е както когато автомобилът е излязъл от фабриката. Имах идея да го превърна в европейски модел, но както съм го гледал през всички тези години, свикнах с него такъв какъвто е. Трябваше да сменя и няколко уплътнения и лайсни, части, които с времето се чупят." С мекия покрив от черен плат, този 380SL има и свой твърд покрив.





Засега, Неле в своя 380SL е минал около петстотин километра, което е напълно достатъчно за впечатления от возията: "Кара се много по-хубаво от други мерцедеси от периода. Имал съм всички поколения на SL след него, и всички се карат специфично, а и R107 оставя същото впечатление. Общото усещане за возията е като за доста модерен автомобил. За шейсетте години, когато автомобилът е конструиран, возията е чудесна. Той иначе условно спада към среден модел, защото през всички години на производство са го променяли по малко." С оглед на това, че моделът е за американския пазар, неговият 3,8 V8 мотор има 155 коня, докато европейският модел е имал 218 конски сили. Неле първоначално е планирал да подсили мотора, но се отказал от това, защото това не прави сериозна разлика с оглед на стила на шофиране.





Въпреки че не е първият, а сигурно не и последният класически Мерцедес-Бенц в колекцията, този R107 не е само още един автомобил в гаража. Като един от любимците на четири гуми, той има и име - Славица. Като най-славният Мерцедес-Бенц, който приканва към свобода, R107 е легенда, която всеки любител на трикраката звезда трябва да опита.

Автор: Джордже Сугарис
Фотографи: Милош Никодийевич, Никола Стоянович