вторник, 16 януари 2018 г.

Подвиг на елегантността и силата


Мерцедесовата ложа от бързи и луксозни господари на пътищата с осем цилиндъра под капака има дълбок корен в миналото, до първата половина на тридесетте години, с моделите 380, 500К и 540К. Споменатият 540К е бил последното предвоенно купе с осемцилиндров мотор, а след Втората Световна война, купувачите на този клас автомобили трябвало да се задоволят с шестцилиндрови мотори до появяването на W211 280SE 3,5. Чак и неговият наследник, базиран на R107 платформата носел V8 мотори като по-скъпа опция. Все пак, всичко това се променило през септември 1981 година, когато Мерцедес-Бенц представил С126, ново поколение престиж с две врати.

За пръв път откакто е спряно производството на 540К, едно купе на Мерцедес е получило осемцилиндрови двигатели като стандарт, с това се завърнало към славните корени. За разлика от своите предвоенни предшественици с редови мотори, SEC класата под капака имала мотор с V конструкция, и то в четири варианта - 3,8l, 4,2l, 5l и 5,5l. Всеки от споменатите мотори задвижвал SEC до скорост от над 200 км/ч, в пълен комфорт и сигурност.

Пред обектива на Милош и Никола застана тъмносиният С126 420 SEC от 1986 година, който е трети автомобил в колекцията и е влязъл в нея през 2011 година. Неговият 4,2l мотор до 1986 година е давал свобода на 218 конски сили, а е бил замислен като по-оголена, но по-динамична алтернатива на 500SEC. Въпреки че не е най-силният, 420SEC е най-редкият, със само 3680 произведени екземпляра, което му дава специална стойност, имайки предвид, че 560SEC е продаден в 28 929 бройки, което е значително повече.

Въпреки че на таблото стоят повече от 200 000 километра, а автомобилът преди идването си е прекарал години в сух гараж на земята, традиционното качество на Мерцедес-Бенц е победило всички знаци на стареенето, така че днес този С126 е представителен във всеки поглед. Преди кожата да стане императив на класа, този 420SEC е задържал духа на по-старите времена с интериор от гъст бежов велур с разпознаваемия четирикрак волан и трикраката звезда на него.

На тези простори, много мерцедеси SEC класа са били жертва на своите големи мотори и собственици, които не са успявали да се справят с разходите, които винаги са оставали същите, без оглед на цената на автомобила. Заради това, мнозина никога не са излизали от дворовете и нивите готови да завладеят пътищата, както прави този 420 SEC във ведрите, слънчеви дни.

Автор: Джордже Сугарис
Фотографи: Милош Никодийевич и Никола Стоянович